Sabiha Gökçen Havalimanını kullanan yolcular, saat 18.20 sıralarında emniyet tarafından yürütülen hizmetlere bilişim desteği veren Polis Bilgi Sistemi'nde (POLNET) meydana gelen arıza nedeniyle pasaport kuyruğunda saatledir bekliyor.
Arızanın giderilmesi için polis ve terminal ekipleri gerekli müdahaleleri yaparken yolcular sık sık yapılan anonslarla bilgilendirildi.
Arızanın iftar saatine denk gelmesi nedeniyle yolculara hurma ve su dağıtıldı.
Havalimanında mağdur olan vatandaşlar, arızanın devam ettiğini ve hala işlem yapılamadığını belirtti.
HAVALANDIRMA VE YÜRÜYEN MERDİVENLER ÇALIŞMIYOR
OdaTv'den edinilen bilgiye göre; havalimanında havalandırma ve klima sistemleri de çalışmıyor. Yürüyen merdivenlerin bozuk olması, kalabalığın hareketini daha da zorlaştırdı. Arkadan gelen yolcuların baskısı nedeniyle ön tarafta yığılmalar yaşandı. Yolcular, nefes almakta zorlandıklarını ifade etti.
"PANİK ATAK GEÇİRENLER VAR"
Bekleyişin uzamasıyla birlikte bazı yolcuların panik atak ve sinir krizi geçirdiği bildirildi. Sağlık ekiplerinin içeriye girememesi, durumu daha da zorlaştırdı. Odatv'nin konuştuğu bir yolcu, “Biri sağlık sorunu yaşasa müdahale edilemez” diyerek endişe verici durumu anlattı.
MANUEL SİSTEM DE ÇÖZÜM OLMADI
Pasaport kontrol sisteminin çökmesiyle manuel kontrole geçilmek istendi ancak bilgisayar sistemine bağlı kontrollerin yapılamaması nedeniyle bu yöntem de işe yaramadı. Yolcular, “Sistem çalışmadığı için 3 saatten fazla süredir bekliyoruz” diyerek tepkilerini dile getirdi.
YOLCULARDAN TEPKİ
Yolcular, yetkililerden net bir açıklama beklerken, yapılan duyuruda yalnızca “Sistemdeki yavaşlık için özür dileriz, anlayışınız için teşekkür ederiz” ifadeleri yer aldı. Ancak bu açıklama, bekleyen yolcuların tepkisini dindirmedi. Odatv'nin ulaştığı görüntülerde, yolcuların durumu protesto ettiği görüldü.
Arızanın devam ettiği sırada uçaklardan inen yeni yolcuların da terminale gelmesi, kalabalığı daha da artırdı. Odatv'nin konuştuğu yolcular, “Yarım saatte en fazla 10 metre ilerleyebiliyoruz” diyerek yaşanan sıkıntıyı özetledi.
Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki bu durum, yolcuların büyük tepkisine neden olurken, yetkililerin sorunu çözmek için çalışmalarını sürdürdüğü öğrenildi. Ancak arızanın ne zaman giderileceği konusunda net bir bilgi verilmedi.